Dreams and Visions of Jesus.

For decades, a phenomenon has been recurring in the Muslim world. Men and women – without any knowledge of the Gospel and without any contact with Christians – have been forever transformed after experiencing dreams and visions of Jesus Christ. Reports of these supernatural occurrences often come from “closed countries” where preaching the Gospel is forbidden and where converting to Christianity can invoke the death sentence. A common denominator appears to be that the dreams come to those who are seeking to know and please God. We decided to capture some of these stories and use them as a witnessing tool to Muslims all over the world.

Real-life Stories
Through numerous personal interviews, we selected five true-life stories of
former Muslims who now know Jesus as their Savior. From the outset, the producers endeavored to represent a global cross-section of Islam, and for that reason, stories were selected from Egypt, Iran, Turkey, Nigeria, and Indonesia. More Than Dreams re-created each of these stories, producing each in its original language, in a docu-drama format and shot in high-definition video. The movies include a ministry segment explaining what it means to follow Christ and leading viewers in the salvation prayer.


www.morethandreams.org

Terjemahan bebasnya:

"Selama beberapa dekade, fenomena telah berulang di dunia Muslim. Pria dan wanita - tanpa pengetahuan tentang Injil dan tanpa kontak dengan orang-orang Kristen - telah selamanya berubah setelah mengalami mimpi dan penglihatan dari Yesus Kristus. Laporan kejadian supranatural ini sering kali datang dari "negara tertutup" di mana memberitakan Injil dilarang dan di mana konversi ke Kristen dapat meminta hukuman mati. Sebuah denominator umum tampaknya bahwa mimpi datang kepada mereka yang mencari untuk mengenal dan menyenangkan Allah. Kami memutuskan untuk menangkap beberapa cerita-cerita ini dan menggunakannya sebagai alat kesaksian umat Islam di seluruh dunia.


Melalui wawancara pribadi banyak, kami memilih lima benar-kisah kehidupan mantan Muslim yang kini mengenal Yesus sebagai Juruselamat mereka. Sejak awal, para produsen berusaha untuk mewakili penampang-global Islam, dan karena alasan itu, cerita dipilih dari Mesir, Iran, Turki, Nigeria, dan Indonesia. Lebih dari Mimpi diciptakan kembali masing-masing kisah, memproduksi masing-masing dalam bahasa aslinya, dalam format dokumen-drama dan ditembak di video definisi tinggi. Film termasuk segmen pelayanan menjelaskan apa artinya untuk mengikuti Kristus dan pemirsa terkemuka di doa keselamatan."

Awards:

  • Gold Crown Award - Best International Film - 2008 International Christian Visual Media Awards
  • Gold Crown Award - Best Evangelistic Film - 2008 International Christian Visual Media Awards

Tidak ada komentar:

Diberdayakan oleh Blogger.